Jednou z úloh centra je priblížiť sa základným školám prostredníctvom ponuky aktualizačných vzdelávaní a rôznych workshopov a aj takýmto spôsobom uľahčiť prechod kurikulárnou reformou. Záujemcovia o vzdelávanie si môžu vybrať za našej ponuky a následne nás osloviť. Vzdelávania sú určené aj pre celé základné školy a riaditelia ich môžu vykázať ako aktualizačné. Vzdelávania musia byť v rozsahu 8 alebo 4 hodín, záleží na spoločnej dohode.

Musíme ale zdôrazniť, že RCPU poskytuje len program aktualizačného vzdelávania. Administratívna časť aktualizačného vzdelávania je v réžií školy. 


Naša ponuka

Elektronická triedna kniha

Prierez od jednoduchších funkcií až po tie zložitejšie, ktoré triedna kniha obsahuje. Vzdelávanie bude prispôsobené potrebám školy na základe konzultácie.

Lektor: Mgr. Marek Zadňan

Google aplikácie vo vyučovaní

Dištančná forma vyučovania zmenila spôsob ako dnes nad výukou rozmýšľame a navyše trendy digitalizácie sú na vzostupe. Bežne dostupné aplikácie ako napríklad Google classroom, Jamboard a Forms sú nástrojmi, ktorými sa dá trieda ľahko manažovať. Tvorba jednoduchej webstránky. Ukážeme si ako efektívne využívať tieto nástroje vo virtuálnej triede a prepojiť jednotlivé prvky aplikácií.

Lektor: Mgr. Marek Zadňan

Komunitný kruh 

Žiaci sú úspešní v škole len vtedy, keď sa v nej cítia príjemne, keď sa cítia prijatí . A k tomu napomáha aj komunitný kruh, ktorý má predovšetkým vplyv na rozvoj sociálnych a komunikačných kompetencií žiakov, učí ich diskutovať. Pomáha žiakom vyjadrovať svoje názory, pocity, učí ich vzájomnej tolerancii, lepšiemu pochopeniu a vzájomnej empatii. 

Cieľom nášho  workshopu bude ukázať princípy zavádzania  komunitného kruhu do vyučovania

Odpovieme Vám na otázky : 

Aký je cieľ komunitných kruhov

Ako podporujú komunitné kruhy vzťahy  medzi deťmi

Ako pracovať s triedou/ skupinou 

Ako nastaviť pravidlá 

Ako komunikovať so žiakmi

A zároveň 

Bonusom budú  aj   nápady a inšpirácie

Lektor: Mgr. Gabriela Plačková

Počítačové zručnosti 

Ponuka na skupinový workshop 4 hodinový, alebo 8 hodinový


Počítačové zručnosti pre učiteľov základnej školy


Prezentované lektorkou IKT:  Mgr. Renáta Vlčková


Vážení učitelia,

ponúkam Vám  príležitosť zlepšiť svoje počítačové zručnosti a obohatiť vaše vedomosti o digitálnych nástrojoch, ktoré vám môžu pomôcť v efektívnom vyučovaní. Séria workshopov sa zameriava na nasledujúce témy podľa Vášho výberu:


 Lekcia 1: AI v práci učiteľa


Lekcia 2: Užitočné linky na vzdelávanie


Lekcia 3: MS Office


 Lekcia 4: Práca s interaktívnou tabuľou


Lekcia 5: QR kódy 


Lekcia 6: Pokročilé vyhľadávacie nástroje Google

a. Zlepšite svoje schopnosti vyhľadávania na internete.

b. Učte sa pokročilé vyhľadávacie operátory a triky na presné a efektívne vyhľadávanie informácií.

c. Rovnako sa dozviete, ako filtrovať a triediť výsledky vyhľadávania podľa potrieb vašich žiakov.

 

Termín a miesto: podľa dohody

- Dátum: podľa dohody

- Čas: podľa dohody



Prvky kariérového sprevádzania vo vyučovaní 

Škola je ideálnym  miestom, kde žiaci môžu praktický zistiť  čo ich baví, v čom sú dobrí a zároveň získať kľúčové kompetencie potrebné pre trh práce  , teda súbor vedomostí, zručností, schopností, postojov a hodnôt, ktoré sú dôležité pre osobný rozvoj žiaka , jeho aktívne zapojenie do spoločnosti a budúce uplatnenie v pracovnom i mimopracovnom živote. 

Cieľom workshopu je predstaviť možnosti a spôsoby aplikovania prvkov kariérovej  výchovy do vyučovania jednotlivých predmetov  v súvislosti s preberanou látkou. 

Predstavíme Vám ako pracovať s kľúčovými zručnosťami na rozvoj vlastnej kariéry žiakov, ako rozvíjať sebapoznanie u žiakov, ako správne  dávať a prijímať spätnú väzbu,   ako rozvíjať  mäkké zručnosti žiakov.

Súčasťou workshopu budú aj príklady dobrej praxe.

Lektor: Mgr. Gabriela Plačková

Edupage šitý na mieru

Prierez základného používania Edupage až po jeho zložitejšie funkcie. Keďže funkcie Edupage sú rozsiahle vzdelávanie bude prispôsobené potrebám školy na základe konzultácie.

Lektor: Mgr. Marek Zadňan

Mikro:bit (základný kurz) 

Určené:  učitelia informatiky a ďalší záujemcovia (základné sety mikro:bitov budú k dispozícii, potrebný vlastný notebook)

Lektor : RNDr. Miroslav Galovič

Forma: poldňový workshop (celkové trvanie hodiny)

Miesto: RCPU Čadca a Kysucké Nové Mesto (SPŠ informačných technológií, Kysucké Nové Mesto)

Termín: bude zaslaná ponuka do škôl, termín bude po dohode so záujemcami

Obsah:


Mikro:bit (pokročilý kurz) 

Určené:  učitelia informatiky a ďalší záujemcovia (základné sety mikro:bitov budú k dispozícii, potrebný vlastný notebook, potrebné zvládnuté  informácie a zručnosti v rozsahu základného kurzu)

Lektor : RNDr. Miroslav Galovič

Forma: poldňový workshop (celkové trvanie hodiny)

Miesto: RCPU Čadca a Kysucké Nové Mesto (SPŠ informačných technológií, Kysucké Nové Mesto)

Termín: bude zaslaná ponuka do škôl, termín bude po dohode so záujemcami

Obsah:


Outdoorové vzdelávanie alebo vyučovanie vonku 

Každý vyučovací predmet sa dá realizovať v exteriéri. Neveríte? Ponúkame vo workshope praktické rady, námety pre učiteľov, vychovávateľov ako začať učiť vonku. Zamerané aktivity budú určené pre 1. stupeň, čo nemusí byť podmienka účasti. Obsah:

Zmysel outdoorového vzdelávania:

Vzájomné prepájanie predmetov a učenie vonku, v reálnom prostredí umožní žiakom učebnú látku vidieť, cítiť a ohmatať – jednoducho zažiť.

lektor: Mgr. Erika Sabelová



Regionálna výchova

Regionálna výchova je pedagogický prístup zameraný na rozvoj detí a mládeže s dôrazom na

pochopenie a uctievanie miestnych kultúr, tradícií a prostredia.

Ponúkame vzdelávanie zamerané na:

- poznávanie miestneho prostredia

- tradície a kultúru

- zapojenie miestnych zdrojov

- environmentálnu výchovu

- lokálne problémy a výzvy

Vzdelávanie môžete absolvovať ako:

- prednášku

- workshop 4 hodinový

- workshop 8 hodinový

- aktualizačné vzdelávanie

- diskusiu

Vašim potrebám prispôsobíme aktivity. My ponúkame:

- regionálna výchova ako prierezová téma ŠVP, teória

- výstavu ľudového odevu, rodokmeňa a iných pomôcok zameraných na regionálnu

výchovu s výkladom

- nácvik viazania krpcov

- nácvik tanečných krokov/tanca charakteristických pre región

- výtvarné spracovanie kroja

- beseda s osobnosťami regiónu

Lektor: Mgr. Jana Ozaniaková

 Nové kurikulum 

Cieľ vzdelávania:  predstaviť východiská zmien v kurikule  základného vzdelávania a ich implementáciu do výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach základnej školy, pracovať s novým ŠVP. 

Obsah vzdelávania: kurikulárna reforma – dôvod, vízia, harmonogram zavádzania zmien, cykly, rámcový učebný plán, štandardy, minimálne učebné výstupy, metakognícia a charakter  v ŠVP, podporná dokumentácia, digitálny ŠVP

Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci základnej školy 

Rozsah:  8 hodín

Lektor: Mgr. Slávka Zelníková, Mgr. Gabriela Plačková, podľa témy



Nové kurikulum a jeho praktické naplnenie 

Cieľ vzdelávania:  predstaviť východiská zmien v kurikule  základného vzdelávania a ich implementáciu do výchovno-vzdelávacieho procesu v podmienkach základnej školy, pracovať s novým ŠVP. 

Obsah vzdelávania: kurikulárna reforma – dôvod, vízia, harmonogram zavádzania zmien, cykly, praktické naplnenie 

možnosť výberu tém :  



Ako správne hodnotiť

Oblasť vzdelávania: Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov.

Hlavný cieľ vzdelávania:  Rozvíjať a inovovať kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti hodnotenia žiakov so zameraním sa na formatívne hodnotenie.

Čiastkové ciele: Odlíšiť charakteristiky a funkcie formatívneho a sumatívneho hodnotenia. Vybrať a použiť vhodné metódy a techniky formatívneho hodnotenia vo vyučovacom procese.

Obsah: formatívne a sumatívne hodnotenie, stratégie a techniky formatívneho hodnotenia, formatívne hodnotenie ako nástroj podporujúceho a motivujúceho hodnotenia, rozvoj rastového myslenia, princípy správneho hodnotenia žiakov.

 

Cieľová skupina: učiteľ, školský špeciálny pedagóg, pedagogický asistent

Rozsah: 8 hod. / 4 hod.

Miesto: podľa dohody

Lektor: Denisa Valigurčinová


Rozvoj školy s dôrazom na inkluzívne hodnoty

,,Nie každá zmena je zlepšenie, ale zlepšenie možno pokladať za zmenu.“

Čo je vlastne inkluzívny rozvoj? Ak sa rozhodneme realizovať zmenu alebo ju už realizujeme, ktorá by odrážala naše spoločné hodnoty, tak potom môžeme chápať zmenu ako rozvoj alebo jednoducho zlepšenie školy. Ak sa teda budeme riadiť inkluzívnymi hodnotami, tak potom tento rozvoj budeme pokladať za inkluzívny. V rámci inkluzívnych hodnôt je potrebné rozvíjať a podporovať inkluzívnu kultúru. 

Zároveň realizovať inkluzívne opatrenia a napokon toto všetko pretaviť do inkluzívnej praxe. Skutočnosťou je, že nech by bola teória inklúzie akokoľvek ,,spevavá a ľubozvučná“, len jej žitie bude odrážať porozumenie inklúzii ako takej. Hodnoty, ktoré vyznávame, vplývajú na to, čo sa učíme a ako vyučujeme.

Predmetom vzdelávania je nahliadnuť na vlastné hodnoty, hodnoty spoločné v rámci školského prostredia, ich význam vplyvu , personalizované vyučovanie, metódy a techniky, inovatívne metódy, možnosti rozvoja školy s dôrazom na inkluzívne hodnoty a možnosti práce so školským kurikulom. Spoločne budeme hľadať odpovede na otázku: ,,Ako by sme tu mohli spoločne žiť.“

Cieľ vzdelávania: Prispôsobovať výchovno-vzdelávacie činnosti inkluzívnym hodnotám Obsah vzdelávania: Index inklúzie. Personalizácia. Inovatívne metódy Cieľová skupina: učiteľ, odborný zamestnanec, asistent Podkategória: učiteľ 1. a 2. stupňa ZŠ.

 Kariérový stupeň: samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s 1. a 2. atestáciou, pedagogický asisistent

Rozsah: 4 hodiny

Minimálny a maximálny počet účastníkov: 6 – 20

Školiteľ. Adriana Mihaldová

Skupinová práca

Workshop zameraný na skupinovú prácu ponúka množstvo námetov, skúseností ako aj 4 veľké formy skupinovej práce podľa Roberta Čapka. Pri ich realizácii vychádzame z tém zavádzania novej kurikulárnej zmeny. Konkrétne ide o skupinové práce – 4 rohy, Snehová guľa, Korene a kmene, Rotácia skupín.

Priblížime Vám témy:

- Stále skupiny, rovnocenné skupiny

- Ako môže prostredie napomôcť skupinovej práci

- Role v skupinách a spolupráca

- Ako vyberať žiakov do skupín cielene alebo náhodne

Dôležitá časť workshopu je venovaná reflexii a spätnej väzbe. Okrem nácviku reflexie v jednej zo skupinových prác, dostanú účastníci materiál, ktorý im napomôže pri zavádzaní reflexie a spätnej väzby do výuky. Je vhodný pre učiteľov, vychovávateľov na ZŠ.

Samotný workshop ponúkame v 4-hodinovej dotácii, je možné ho nakombinovať s inou témou ako celodenné vzdelávanie, ktoré možno realizovať ako aktualizačné vzdelávanie.

Workshopom Vás sprevádza Erika Sabelová.

(Ne)Hovorme o šikane

Vzdelávanie je zamerané na tému prevencia šikany v triede a v škole. Pedagógovia získajú ucelený obraz o tom, ako sa dokážu konkrétne podieľať na prevencii násilia medzi deťmi. Ako komunikovať so skupinou, s jednotlivcom, ako začať hovoriť prvýkrát v novej triede a tiež čoho sa vyvarovať. Teória je podporená aktivitami, ktoré sú ľahko realizovateľné v triede. Účastníci vzdelávania získajú metodický materiál k téme.

Vzdelávanie ponúka námety na zamyslenie sa:

 Čo hovoriť a čo nehovoriť o šikane deťom v triede?

 Čo si mám ako pedagóg všímať vo svojej triede?

 Ako sa uistiť, že triedna klíma je v mojej triede v poriadku?

 V čom spočíva prevencia šikany?

 Ako zareagovať, keď sa javia znaky násilia?

Cieľová skupina: učiteľ, vychovávateľ, pedagogický asistent, špeciálny pedagóg

Rozsah: 4-hodinový workshop / 1-hodinová interaktívna prednáška

Lektor: Mgr. Slávka Zelníková

Digitálna transformácia vzdelávania

Digitálna transformácia vzdelávania je kľúčovým krokom v modernizácii pedagogického procesu. Tento workshop sa zameriava na poskytnutie praktických nástrojov, stratégií a poznatkov pre pedagógov, ktorí sa snažia integrovať technológie do svojich vyučovacích prístupov. Cieľom je podporiť účastníkov v procese adaptácie a inovácie, aby mohli efektívnejšie a súčasne zmysluplne využívať digitálne nástroje vo svojich vyučovacích aktivitách.


Obsah:


1. Úvod do digitálnej transformácie vzdelávania:

   - Základné pojmy a trendy v oblasti digitálnej transformácie vzdelávania.

   - Dôležitosť prispôsobenia sa technologickým zmenám pre úspešné vzdelávanie.


2. Integrácia technológií do vyučovacieho procesu:

   - Praktické príklady a stratégie pre efektívne využívanie digitálnych nástrojov vo vyučovaní.

   - Možnosti individualizácie výučby a podpora rôznorodých študentských potrieb.


3. Bezpečnosť a etika v digitálnom vzdelávaní:

   - Základy kybernetickej bezpečnosti pre učiteľov a žiakov.

   - Etické aspekty digitálnej interakcie a informačnej gramotnosti.


4. Budúcnosť digitálnej transformácie vzdelávania:

   - Diskusia o budúcich trendoch a možnostiach digitálneho vzdelávania.

   - Predstavenie inovatívnych prístupov a technológií vo vzdelávacom prostredí.


Tento workshop je otvorený všetkým pedagógom a záujemcom o modernizáciu vzdelávacieho prostredia. Pripojte sa k nám a spoločne objavme nové možnosti digitálnej transformácie vzdelávania!



Lektorka: Mgr. Renáta Vlčková



Kyberšikana

Workshop je zameraný na prevenciu kyberšikany, na zvýšenie povedomia o výzvach a možnostiach, ktoré súvisia s kyberšikanou, a na diskusiu o tom, ako sa môžeme  podieľať na jej prevencii a riešení.

Kyberšikanovanie (elektronické šikanovanie, cyberbullying, cybermobbing): forma šikanovania, pri ktorej sa používajú nové technológie, ako je počítač, internet, mobilný telefón. Prebieha vo virtuálnom priestore s využitím rôznych služieb a nástrojov.



1. Zvýšenie povedomia: Kyberšikana je reálnym problémom, ktorý ovplyvňuje mnoho ľudí. Workshop nám poskytne priestor na zvýšenie povedomia o tom, ako sa brániť a ako pomáhať tým, ktorí s ňou bojujú.


2. Bezpečnejšia online komunita: S narastajúcou digitalizáciou je dôležité, aby sme sa ako jednotlivci aj spoločenstvo cítili bezpečne online. Workshop nám poskytne nástroje na vytvorenie zdravšej online komunity.


3. Podpora obetí: Pre mnohých jednotlivcov je kyberšikana traumatizujúcim zážitkom. Účasť na tomto workshope nám umožní lepšie porozumieť týmto skúsenostiam a poskytnúť podporu obetiam.


4. Prevencia budúcich prípadov: Najlepším spôsobom, ako bojovať proti kyberšikane, je prevencia. Účasť na tomto workshope nám umožní získať dôležité informácie a nástroje na prevenciu budúcich prípadov.


Lektorka: Mgr. Renáta Vlčková



Kontakty

Regionálne centrum podpory učiteľov

Sídlo:

RCPU CA-KM sídli v Strednej priemyselnej škole informačných technológií KNM

Email:

rcpucakm@gmail.com

Telefón:

+421 944 389 454

Adresa:

Nábrežná 1325, 024 01 Kysucké Nové Mesto, Slovensko

Navštívte nás na Facebooku

Facebook

Náš partner: