,,Nie každá zmena je zlepšenie, ale zlepšenie možno pokladať za zmenu.“
Čo je vlastne inkluzívny rozvoj? Ak sa rozhodneme realizovať zmenu alebo ju už realizujeme, ktorá by odrážala naše spoločné hodnoty, tak potom môžeme chápať zmenu ako rozvoj alebo jednoducho zlepšenie školy. Ak sa teda budeme riadiť inkluzívnymi hodnotami, tak potom tento rozvoj budeme pokladať za inkluzívny. V rámci inkluzívnych hodnôt je potrebné rozvíjať a podporovať inkluzívnu kultúru.
Zároveň realizovať inkluzívne opatrenia a napokon toto všetko pretaviť do inkluzívnej praxe. Skutočnosťou je, že nech by bola teória inklúzie akokoľvek ,,spevavá a ľubozvučná“, len jej žitie bude odrážať porozumenie inklúzii ako takej. Hodnoty, ktoré vyznávame, vplývajú na to, čo sa učíme a ako vyučujeme.
Predmetom vzdelávania je nahliadnuť na vlastné hodnoty, hodnoty spoločné v rámci školského prostredia, ich význam vplyvu , personalizované vyučovanie, metódy a techniky, inovatívne metódy, možnosti rozvoja školy s dôrazom na inkluzívne hodnoty a možnosti práce so školským kurikulom. Spoločne budeme hľadať odpovede na otázku: ,,Ako by sme tu mohli spoločne žiť.“
Cieľ vzdelávania: Prispôsobovať výchovno-vzdelávacie činnosti inkluzívnym hodnotám Obsah vzdelávania: Index inklúzie. Personalizácia. Inovatívne metódy Cieľová skupina: učiteľ, odborný zamestnanec, asistent Podkategória: učiteľ 1. a 2. stupňa ZŠ.
Kariérový stupeň: samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s 1. a 2. atestáciou, pedagogický asisistent
Rozsah: 4 hodiny
Minimálny a maximálny počet účastníkov: 6 – 20
Školiteľ. Adriana Mihaldová