Náš tím pre vás v súčasnosti pripravuje ponuku diskusií a prednášok. V prípade vašich nápadov a postrehov na diskusie, alebo prednášky nám napíšte na nižšie uvedené kontaktné údaje.
Diskusia bude zameraná na pozitívne a negatívne vplyvy hodnotenia, ktoré dáva učiteľ žiakom. Používanie známky a písomky na hodinách. Výhody a nevýhody formatívneho a sumatívneho hodnotenia. Ako správne formulovať slovné hodnotenie žiakom.
„Od detí sa môžete veľa naučiť. Napríklad, koľko trpezlivosti máte.“ - (Franklin P. Jones)
Individuálny vzdelávací program (IVP) sa pokladá za jeden z účinných nástrojov na podporu žiaka so
špeciálnymi výchovno–vzdelávacími potrebami (ŠVVP). Ak sa chceme posúvať ku komplexnej
podpore žiaka a školy na ceste k inkluzívnemu vzdelávaniu, je potrebné poznať základné princípy jeho
tvorby, jeho význam, obsah, formu a spôsob aplikácie. Hoci sa javí IVP ako ,,umelecké dielo“, jeho
skutočnú kvalitu je možné poznať na spokojnosti žiakov, učiteľov, asistentov, rodičov, školy.
Ak sa niekedy IVP definoval ako ,,živý dokument“ v zmysle jeho neustálej aktualizácie v súvislosti so
ŠVVP potrebami žiaka v procese integrácie, koncept inklúzie hovorí o tomto dokumente ako o
,,žitom“. Táto myšlienka sa tak stáva viac víziou pre inkluzívnu školu či školu s inkluzívnym centrom
zameranú na človeka.
Cieľ vzdelávania: prehĺbiť, rozšíriť a aktualizovať profesijné kompetencie PZ, OZ a PA s ohľadom na
inkluzívne vzdelávanie.
Obsah vzdelávania: čo je to IVP, ako IVP súvisí so školským vzdelávacím programom, zásady tvorby
IVP, inšpirácia tvorby IVP.
Cieľová skupina: učiteľ, odborný zamestnanec, asistent
Podkategória: učiteľ 1. a 2. stupňa ZŠ,
Kariérový stupeň: samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s 1. a 2.
atestáciou
Rozsah: 1,5 hodiny
Minimálny a maximálny počet účastníkov: 6 – 20
Kontakty
Regionálne centrum podpory učiteľov
Sídlo:
RCPU CA-KM sídli v Strednej priemyselnej škole informačných technológií KNM
Email:
rcpucakm@gmail.com
Telefón:
+421 944 389 454
Adresa:
Nábrežná 1325, 024 01 Kysucké Nové Mesto, Slovensko
„Vznik Regionálneho centra podpory učiteľov iniciovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako jednu z kľúčových reforiem Plánu obnovy a odolnosti SR a uskutočňuje ju v spolupráci s partnermi v regiónoch Slovenska.“